Friday, January 16, 2009

Halaqah, Kasih Gaza dan Jihad Palestine



Jumaat 16/1/09 @9.15 malam bertempat di Al Amin. Halaqah JIM Ampang Jaya.
Agenda nya hanya 2 iaitu tazkirah ruhiyah by an ustaz dan taklimat mengenai pembayaran zakat yang boleh dibuat melalui JIM.

Mungkin kerana promosi nya kurang hebat tidak ramai yang datang dan ada yang mengatakan masa yang tidak sesuai sebab dalam masa yang sama banyak program lain juga sedang berjalan.

Oleh kerana Ustaz yang dijemput tidak datang, papa (maka so called ustaz Mohd Esa, The engineer, teringat pula 'Iyasy' the engineer yang syahid di Palestine beberapa tahun lalu) dipanggil ke depan menjadi bidan terjun. Tajuk yang dipilih ialah isu-isu panas terkini di Gaza yang diserang & dicabuli serta jihad kita dalam memperjuangkan kemerdekaan Palestine dan pembebasan Baitul Muqaddis kiblat ke 3 umat Islam.

Roh jihad perlu diperbaharui, cintakan syahid perlu dibaja dan di semai dan saban waktu di siram dengan tarbiyah imaniyah, halaqah, ilmu dan usrah disamping aktivisme menyantuni masyarakat.

Akh Zaid Johan pengerusi PIBG Al Amin dan AJK JIM AJ memberikan taklimat bagaimana cara membayar zakat mellaui potongan gaji dan menunjukkan borang borang yang disediakan .

Akh Zun Arif dari AJK JIM International menyangkan video clip yang sungguh mengesankan. Video clip sangat informatik dan sekaligus menginsafkan.

No comments: