Thursday, January 22, 2009

Ceramah Palestin di USIM



Malam khamis 22/1/09 papa menjadi penceramah jemputan Palestin di USIM -Universiti Sains Islam, Kampus Pandan, Fakulti Kedoktoran dan Pergigian sekaligus bertemu dengan kawan lama Assoc. Prof. Dr. Burhanudin Busu yang merupakan Clinical Phase Coordinator, FPSK, USIM, Pengetua Kolej Kediaman Pandan, USIM yang juga merupakan Orthopaedic Surgeon, Ampang Hospital.(Dr Burhanuddin & isteri adalah bekas pensyarah dan antara murabbi/murabbiyyah kak Yong aka Dr Nurul Yaqeen semasa belajar di UIA kampus Kuantan beberapa tahun lalu.)

Kehadiran Penasyid Celebrity Muaz Zulkifli menjadikan event ini sesuatu yang 'happenning' bagi lebih 200 orang mahasiswa yang hadir. Menurut Prof Dr Burhanuddin Jumlah mahasiswa di kampus pandan lebih kurang 230 orang, jadi kata prof kehadiran seramai 200 dari 230 adalah sesuatu yang membanggakan.

Alhamdulillah Tabung kilat Palestin berjaya dikutip berjumlah RM5,375 (satu jumlah yang agak baik untuk kehadiran ini).Tidak ketinggalan Penceramah pula mendapat hadiah sebakul buah-buahan yang pelbagai jenis, anggur, pear, limau, jambu merah madu, pisang kaki.

(Mama kali ini hanya menjadi tukang lapur, mama tak dapat hadir bersama kerana malam yang sama mama ada mesyuarat AJK Wanita JIM Pusat)

No comments: