Saturday, January 31, 2009

Email dari seorang penyokong pejuang Hamas

Pertama kali saya dengar lagu yang dinyanyikan penyanyi Amerika Syarikat dari Los Angeles bernama Michael Heart di Radio IKIM jam 10 malam tadi Khamis 22 Januari 2009 meremang bulu roma saya. Irama dan senikatanya begitu menusuk jiwa. Ianya menceritakan bagaimana rakyat Palestin tidak sekali-kali akan tunduk pada keganasan rejim zionis sekali pun pemimpin dunia tidak mempedulikan mereka. Bakarlah masjid, rumah dan sekolah, sekali-kali kami penduduk Gaza tidak akan patah semangat dan akan terus berjuang.

Pada mulanya nak "download" lagu ini dikenakan bayaran untuk tujuan kebajikan penduduk Palestin. Tapi sebab dah ramai sangat muat turun Michael beri percuma sahaja, dengan syarat lepas tu dermalah pada mana-mana pertubuhan yang bantu rakyat Palestin atau pada UNRWA.

Nak mahir Bahasa Inggeris tak perlu belajar Matematik dan Sains dalam Bahasa Inggeris. Tapi tanamkan semangat dan minat pada anak-anak untuk belajar Bahasa Inggeris dan bahasa-bahasa lain untuk menjadi bangsa maju. Bahasa Melayu dimartabatkan.

HIDUP BAHASA MELAYU ! HAPUSKAN PPSMI !

No comments: