Thursday, April 21, 2011

JOM TONTON TEATER ISLAMOPHOBIA

Pertubuhan IKRAM Malaysia (IKRAM), sebuah pertubuhan Islam ingin mengajak rakyat Malaysia untuk menonton sebuah persembahan teater bertajuk, “Islamofobia”.

Teater arahan aktivis teater tempatan, Saudara Santhira Morgan ini dipentaskan oleh Serious Comedy Studio. Skrip yang juga ditulis oleh Saudara Santhira, diselia dan diteliti oleh Dr Osman Chua, dari Kulliyah Usuluddin, Universiti Islam Antarabangsa, untuk memastikan kandungannya tidak terpesong dari ajaran Islam. Pra-tonton teater ini turut dihadiri oleh ahli-ahli daripada beberapa pertubuhan Islam termasuk MACMA, Darul Fitrah, dan Jamiiyah

Persembahan pada hari Sabtu 23 April 2011 bermula jam 2030 di Kuala Lumpur Performing Arts Centre (KLPac) adalah ditaja oleh Hidayah Centre dan Pertubuhan IKRAM Malaysia. Tempat duduk terhad kepada 200 tempat sahaja. Masuk adalah percuma jika membawa rakan belum Islam. Untuk sebarang maklumat lanjut sila hubungi Encik Zun Arif Hakim ditalian 017-366 7126.

Adalah menjadi hasrat IKRAM agar teater ini dapat menggalakkan perbincangan yang sihat berkenaan satu tajuk yang amat penting dalam kehidupan masyarakat berbilang agama seperti Malaysia.

Jadual persembahan lain disertakan. Sama-samalah kita menyokong usaha murni ini.

1 comment:

Anonymous said...

salam..

dah lepas dah