Sunday, January 25, 2015

Perginya Sheikh Jumuah Amin

Assalamualaikum Wa Rahmatullah Wa Barakaatuh,

مِّنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّـهَ عَلَيْهِ ۖ فَمِنْهُم مَّن قَضَىٰ نَحْبَهُ وَمِنْهُم مَّن يَنتَظِرُ ۖ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِيلًا

“Di antara orang-orang yang beriman itu, ada yang bersikap benar menunaikan apa yang telah dijanjikannya kepada Allah (untuk berjuang membela Islam); maka di antara mereka ada yang telah selesai menjalankan janjinya itu (lalu gugur syahid), dan di antaranya ada yang menunggu giliran; dan mereka pula tidak mengubah (apa yang mereka janjikan itu) sedikitpun.”

Ikram UKE ingin melahirkan rasa sedih dan dukacita dengan pemergian Shaykh Jum’ah Amin. Beliau merupakan seorang tokoh besar dakwah dan juga Naib Mursyidul Aam Ikhwan Muslimin.  Sejak berlakunya rampasan kuasa tentera Mesir pada tahun 2013, Shakyh telah menetap di UK. Usianya yang lanjut tidak pernah melunturkan semangatnya untuk terus aktif dalam dakwah.

Berita kewafatan Shaykh Jum’ah diterima dan disahkan pada hari Sabtu 24 Januari 2015. Moga Allah terima segala amalan dan pengorbanan beliau.

Mus'ab Shaharom
Presiden Ikram UKE 2014/15

No comments: