Friday, July 10, 2009

Wacana Rohani di UNISEL






Mama dijemput untuk menyampaikan Wacana Rohani di UNISEL (Universiti Industri Selangor) Bandar Bistari Jaya (Formerly known as Batang Berjuntai) pada jam 3.00 petang di Hari Jumaat 10/7/09 dengan tajuk " Mengapa Kita Bertudung". Tempat wacana diadakan ialah di Dewan Utama UNISEL.

Di samping itu penceramah pertama ialah Sdra Johannes Lukas, seorang aktivis Hidayah Center, JIM. Beliau menyampaikan ucapan bertajuk " Mengapa saya memeluk Islam". Majlis dipengerusikan oleh Ustaz Saedal Atas Bin Abdul Ghani, Ketua Jabatan Pengajian umum, Fakulti Sains Sosial dan Pengajian Industri. Hadir sama ialah Prof Madya Zainal Abidin Kidam, TNC - HEP UNISEL.Seramai lebih kurang 500 pelajar yang hadir. Pelbagai soalan menarik dikemukakan.

Mama lebih menekankan mengenai konsep menurut aurat. Bukan tudung dikepala isunya. Tetapi isu utama ialah aurat. Aurat pakaian, aurat pergaulan, aurat penampilan, aurat berkesalahan mereka yang hanya bertudung tetapi tidak menghayati maksud 'aurat'.Tutup sikit dedah banyak, atau sekejap tutup sekejap buka.

Mama tunjukan slide mengenai beberapa persepsi mengenai aurat dari CD yang dirakam oleh projek pelajar di MMU.

No comments: